wtorek, 30 lipca 2013

tarta z serem i brzoskwiniami



składniki:

ciasto
  • 300 g mąki pszennej
  • 200 g masła
  • 100 g cukru pudru
  • 3 żółtka jaj

masa
  • 350 g sera białego
  • 100 g cukru
  • 4 łyżki śmietany lub jogurtu naturalnego
  • 2 jajka
  • budyń waniliowy
  • aromat waniliowy
  • skórka otarta z jednej cytryny
  • puszka brzoskwiń
  • garść płatków migdałowych

Przepis na kruche ciasto znajdziesz tutaj

Przygotowujemy formę do tarty i wykładamy ją papierem do pieczenia. Ja polecam papier Rubin firmy Rossmann.
Ciasto wyjmujemy z lodówki i wykładamy nim przygotowaną formę, nakłuwamy widelcem i podpiekamy w 180 stopniach C przez ok 15 min.

W tym czasie przygotowujemy masę.
Jajka miksujemy z cukrem, dodajemy ser i pozostałe składniki (poza brzoskwiniami i migdałami) i ubijamy do powstania jednolitej masy.
Wylewamy na lekko przestygnięte ciasto, układamy pokrojone w cząstki brzoskwinie.
Pieczemy przez 10 min w 200 stopniach C, następnie obniżamy temperaturę do 170 stopni C i pieczemy jeszcze 30 minut.
Studzimy przy uchylonych drzwiczkach piekarnika.
Posypujemy płatkami lub "okruszkami" migdałów.


3 komentarze:

  1. Świetny przepis... spróbowałam i tarta wyszła doskonała. Ja do sera dodałam trochę rodzynek, bo je uwielbiam.

    Pozdrawiam
    Joanna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że tatra wyszła i smakowała :)

      Usuń
  2. Ja dzisiaj robię tą tartę na święta:))) Ciekawe jak mi wyjdzie...
    Dziękuje za przepis i pozdrawiam.
    Gosia

    OdpowiedzUsuń

Jeśli masz jakieś uwagi podziel się nimi ze mną. Dziękuję!